tastethis

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Louise - 24 juli 2011 14:55

Du är så himla saknad Jeanna. Så sjukt saknad!!!! Evigheter sen sist. Vi får hitta på något snart. Nej, vi MÅSTE hitta på något. Puss ♥  

Av Louise - 24 juli 2011 14:39

Godeftermiddag!


Jag har nyss ätit frukost/lunch, blir ju lätt så på sommarlovet. Nu ska jag snart hoppa in i duschen tror jag. Fixa till mig lite! Ikväll ska förmodligen jag & Jessica gå på bio tillsammans och se andra delen av Harry Potter. Men först ska vi nog se första delen, jag har redan sett den, men för att bli påmind och Jess har ju inte sett den. Blir säkert skitnajs, för bio på en söndag är ju perfekt. 


Vi hörs senare, puss

 

Gammal bild! Glad tjej

Av Louise - 24 juli 2011 13:24

Du heter: Louise Ericson
Smeknamn: Lollo, Lollan, Lollis, Lolls, Lojsan.
Låt som när du är ledsen sörjer till: The first cut is the deepest - Sheryl Crow
Beroende av: Ostbågar!
Vad tror folk om dig? Folk tror att jag är bitchig..
Stämmer det? Nej det tycker jag inte. Eller lite kanske, om jag är arg/sur
Vad får du oftast komplimanger för? Mitt leende eller min personlighet
Hur imponerar man på dig? Man är en sjukt bra vän. Och är ärlig
Brukar du skratta för dig själv? Ohja! 
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Varför ringde du 4 ggr igår kv?

Vem var det ifrån? Astrid, haha. Fast jag ringde ju aldrig då..
Var bor du? Linköping
Trivs du där? Ja, det funkar
Hur svarar du i mobilen? "Aa hallå" eller "Hej det är Louise"
Vem ringde du senast? Jesper
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Måns sa att han bastade och att vi skulle höras!
Antal timmar sömn inatt: 8 timmar ungefär
Sov du ensam: Yes, fan va skönt
Brukar du komma i tid: Haha inte för fem öre! Tidsoptimist
Hur känner du dig nu: Mörbultad i hela kroppen efter moppeolyckan igår
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, blå, vit
Vad tycker du om fötter: Dom är ok. Alla har dom och dom tar oss fram
Vem saknar du: Min lilla Astrid
Hade du en bra kväll igår: Ja det hade jag faktiskt, med fina vänner
Favorit dryck på morgonen: Vatten eller juice!
När brukar du oftast gå och lägga dig: Nu på sommaren blir det väl typ 01 - 02
Är du blyg? Nej det kan jag inte påstå!
Sysslar du med någon idrott: Nej nej
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja.. asså inte direkt kärlek
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ragga tjejer! Haha
Är du nöjd med ditt liv: Det funkar, yes
Är du bortskämd: Nej det tycker jag inte
Vad gör du i morgon: Sånt som märks, kanske skulle chilla hos en vän
Vad är det värsta du vet? Falska vänner. Folk som ljuger & snackar för mycket skit
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja!
Vad är det finaste du fått? Stipendium för att ha deltagit i antimobbningen på min skola, betyder väldigt mycket för mig
En speciell dag du minns: Nyårsafton 2010
Du samlar på: Inget speciellt

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Syrran, eller en nära vän
När grät du senast: Igår fällde jag en tår eller två
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa & shoppa, flytta hemifrån
Vill du gifta dig: Någon gång kanske
Vill du ha barn: Det vet jag inte än, får vi se i framtiden
Är du musikalisk? Nja.. inget vidare
Vad dricker du helst när du är törstig: Kall Coca Cola!
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja
Biter du på naglarna: Nej men fy vad äckligt ;)


 Astrid & jag  

Av Louise - 24 juli 2011 00:57

Jag varnar er - detta är en lång text om känslor. Ilska och tacksamhet. 
 

Jag har skrivit det förut, men jag skriver det igen, jag har jättesvårt för att ljuga för mina vänner. Eller snacka skit om mina vänner. (Då snackar vi riktiga vänner här, inga bekanta eller falska). En vit lögn här o där om vare sig de va jag som fes eller inte, det går väl an, men neeeej det är inte okej att ljuga om stora grejer. Detta vet dom flesta av mina vänner om. Trodde jag iallafall.  

ILSKA

Flera gånger har jag blivit sviken. Hundratals gånger har jag hört att folk har pratat om mig bakom ryggen. Jag blir besviken, ledsen och arg. Men visst, alla gör misstag och förtjänar en andra chans. Men inte en till. Och en till. För då är det inte misstag längre, då är det en vana. Och hur kan man leva med att ha som vana att ljuga för sina vänner? Nej. Nej.
 

Har man en nära vän så ska man kunna göra nästan vad som helst för den. That's what friends are for, right? Men så till den tråkiga delen. När får jag något tillbaka då? När ska mina vänner stå bakom mig, på samma sätt som jag stod upp för dom och hjälpte dom När fan ska dom sitta och lyssna på mitt babbel i timtals om någon "jävla bitch" som jag nästa dag kallar bästis, när ska dom göra det? För helt ärligt så tröttnar man på att ge. Men hur förklarar man det för en vän? Hur säger man rakt ut att man tycker att någon är självisk i vänskapen? Det handlar ju om att ge och ta för fan. Det vet ju alla och det ska man inte behöva förklara för en nära vän.


Folk är så jävla svaga. Dagens ungdom alltså. Kan inte stå för vad dom säger, gör eller ens heter! Ska det va så svårt, så va tyst, sitt hemma och skaffa inga vänner. Gör man något så får man ta konsekvenserna. Dessutom tror folk att, "gör man inget så har man inte gjort något fel". Så om man lyssnar på skitsnack, så har man inte gjort något fel? Jo, man har 1 inte sagt åt personen i fråga att sluta och 2 man har inte berättat för den utsatta. Likadant som om man ser någon bli mördad utan att ingripa om man vet att man kan? Hur svårt kan det vara att fatta. Helt seriöst. Är folk så jävla pantade nuförtiden? Nae jag är trött på att höra ynkliga ursäkter som "jag vill inte lägga mig i.." eller "jag orkar inte bråka". Nähe, så ni ska bara se på när någon mår dåligt? Låta någon bli nedtryckt? FAN VA FEGT. Skaffa lite stake för i helvete!


TACKSAMHET
 

Nu har jag skrivet av mig ilskan. Det finns några få fina vänner också. Några få som jag ibland känner att jag ger för lite än vad jag tar emot. Vänner som jag vet skulle göra exakt lika mycket för mig som jag skulle för dom. Dom som finns där i vått och torrt. Dessa människor är svåra att hitta men ännu svårare att behålla. Dom är ärliga, pålitliga och roliga. Snälla, fina och accepterande. Underbara, otroliga och bäst. Och gud vad jag är rädd att förlora dom. Vet inte vad jag skulle göra utan dessa underbara fina stjärnor som lyser upp mitt liv. Jag skulle vara vilsen!
 

Så nu är jag helt säker på att ni vet i vilken kategori ni passar in. Och vart ni skulle vilja passa in. Ska ni vara dom där fega jävlarna som bara gör världen värre genom att hålla käften, eller ska ni vara dom där underbara människorna som alltid kommer att bli uppskattade för dom personerna dom är? 


Till alla mina fina vänner - ni är guld värda!  

Ovido - Quiz & Flashcards